למכור דמוקרטיה לסינים – גירסה עדכנית לרגל יום הרשומה

פעילי זכויות אדם פועלים כדי ליידע את הציבור הסיני לגבי מחנות ההשמדה בארצו ולפתח בו תודעה דמוקרטית – – הם אינם מסתפקים בפעולות מחאה לציבור הרחב, אלא מקיימים דוכנים גם בנווה שאנן, רובע העובדים הזרים של ת"א – – מה מתרחש שם? – – מעבר לאופק מדווח
 
ברחבי העולם נערכות הפגנות ענק נגד מחנות ההשמדה בסין לעיתים מזומנות. גם פעילי זכויות האדם בישראל אינם אדישים כלפי טבח ההמונים והרמיסה הבוטה של זכויות האדם תחת מגפי השלטון הרודני של המק"ס.

 

חשוב לציין, שמטרתן של פעולות המחאה היא לא רק לעורר את דעת הציבור הישראלי, אלא גם ליידע את הציבור הסיני לגבי הזוועות המתחוללות בארצו ולפתח בו תודעה דמוקרטית. לפיכך פעילי זכויות האדם אינם מסתפקים בפעולות מחאה המכוונות לציבור הרחב, אלא מקיימים דוכנים גם בנווה שאנן, רובע העובדים הזרים של ת"א.

 

הרעיון נשמע לי מעניין, ועל כן הצטרפתי לפעילים במטרה לבחון האם יוכלו הם לשנות משהו בקרב אנשים, אשר עברו במשך שנים את החינוך מחדש של המק"ס. כך עמדנו יחדיו בלב מדרחוב נווה שאנן ביום שבת, 29.4.2006. כעברי דובר עברית הרגשתי מאוד חריג שם. בני עבר בכל בית קפה ומסעדה ריצדו מקלטי טלוויזיה שדיברו במבטאים זרים. השלטים היו כתובים בערב רב של שפות, עם נציגות בולטת לאלו המזרח אסיאתיות. למען האמת, הרגשתי יותר כמתהלך בבייג`ינג מאשר בתל-אביב.

 

ציון שיונג נאם בפני הפועלים הסיניים על מצב זכויות האדם במדינתם במגפון, והם האזינו בעניין מלווה בחשש, עקב שטיפות המוח שהועברו בסין במשך שנים רבות, באדיבות המפלגה הקומוניסטית. אומנם השם הפרטי הוא ציון, אך שם המשפחה שיונג מסגיר את מוצאו. מדובר בפעיל זכויות אדם יליד בייג`ינג הנשוי לאיזבלה, ישראלית המשמשת ככתבת רשת NTDTV (www.NTDTV.com), תחנת הטלוויזיה המשדרת במספר שפות ומתמקדת במצב זכויות האדם בסין. ציון חביב ושופע חיוכים. הוא נראה בטוח בצדקת דרכו ובחשיבות מאבקו למען הפסקת הרדיפה בסין. כשמשוחחים עמו קשה שלא להדבק באופטימיות שלו ובדבקותו במטרה – להביא חופש לעם הסיני. כפעיל נגד המק"ס, לא יכול הוא לשוב אל מולדתו מחשש פן יוצא שם להורג. שאלתי אותו, האם הוא מתגעגע לסין ורוצה לחזור אליה. הוא השיב בביטחון מוחלט: "אסע לסין כשתיפסק הרדיפה".

 

הפעילים האחרים נשאו שלטים וחילקו לסינים העוברים ושבים את תשעת הדיונים בסינית. תשעת הדיונים הם סקירות מקיפות על האמת שהמפלגה הקומוניסטית מעדיפה להסתיר אודות שלטונה הטוטליטרי הדורסני. מאז פורסמו הם לראשונה באפוק טיימס זכו הם לתהודה עולמית, שהביאה לגל של למעלה מעשרה מיליון פורשים מהמפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס), והמספר רק הולך וגדל כל הזמן. תשעת הדיונים שימשו נושא לסדרת התעודה המרתקת והמטלטלת של רשת NTDTV, אשר נשאה את אותו שם.

 

הפחד ניכר על פניהם של הסינים. משרק רואים הם את שער החוברת, עליו מודפסת תמונה של שוטר קומוניסטי מכה סיני בכיכר טיאנאנמן, נרתעים הם מלקחת את החומר. אף על פי שאינם נמצאים בסין, עדיין חוששים הם מידם הארוכה של המפלגה. הפעילים פונים אליהם בסינית-מנדרינית בסיסית ומבקשים מהם: "קראו את תשעת הדיונים! אל תפחדו!". הדס סלונים, אחת הפעילות, מספרת כי מפעם לפעם יותר סינים מתגברים על הפחד וניגשים אליה לקחת את החוברות עם תשעת הדיונים ביוזמתם. בכל פעולה החשש פוחת והסינים מבינים, כי הפעילות איננה נגד סין, כי אם נגד המפלגה הקומוניסטית. עם הזמן מבינים, כי המפלגה הקומוניסטית איננה סין.

 

בין חלוקת חוברת אחת לשנייה, נוכחתי שלא רק שעוד ועוד סינים אוזרים אומץ ולוקחים חוברות ביוזמתם, אלא שמעת לעת יותר מהם ניגשים ואף לוקחים את החוברות בשמחה כשחיוך נסוך על פניהם, ואומרים הם תודה, שיה שיה (Xie Xie) בסינית.

 

כנראה שפעילי זכויות האדם אכן מצליחים.

 

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
חומר רקע על מחנות ההשמדה בסין ניתן למצוא ברשומה: "מחנות ההשמדה – הגירסה הסינית".
 

כתיבת תגובה


This is a blog At.CorKy.Net