הם שורפים גם חתולים וכלבים – רשומה לרגל ערב ל”ג בעומר

אנשים שורפים כלבים וחתולים חסרי ישע במדורות ל"ג בעומר – – מה זה אומר עלינו? – – מה ניתן לעשות בנדון? – – כיצד ראוי לחגוג את ל"ג בעומר? – – מעבר לאופק כותב על מדורות, עשן, בר-כוכבא, טבעונות, איכות הסביבה ומוסר
 
 
מדי שנה אני קורא בזעזוע עמוק על המנהג המזוויע ההופך נפוץ יותר ויותר בקרב ילדים ובני נוער – שריפת כלבים וחתולים חסרי ישע במדורות ל"ג בעומר.
 
זה בלתי נתפש שילדים מסוגלים לשרוף בע"ח כבנים לעם ששרפו את אבותיו באירופה בדרך דומה. ל"ג בעומר הוא חג יהודי. יש לזכור, שאותה היהדות היא המורה על מצוות צער בעלי-חיים והיא המורה על מצוות לא תרצח, הנמנית על עשרת הדברות.
 
זאת אינה בושה להעיר לילדים ונערים משועממים ששורפים כלבים וחתולים, שרצח אינה דרך להתפרק. רצח הוא רצח הוא רצח.
 
שריפת בע"ח הוא עוד סימפטום של ניצולם בחברה האנושית, הבא לידי ביטוי בפשיטת פרוות מבע"ח בעודם בחיים, בהשבחה גנטית מזעזעת היוצרת בע"ח מעוותים ובטבח על פס יצור במסגרת משקי החי המתועשים.
 
עם זאת, אדם הקונה עוף במרכול מעדיף להדחיק את הדרך בה הגיע התרנגול למקפיא ומעדיף שלא לקשר זאת ישירות לרצח מתועש במשקי חי. שריפת בע"ח במדורה הוא רצח במישרין ובכוונת תחילה, ועל-כן הוא נורא יותר.
 
גם חוק העונשין הישראלי מבחין בין רצח, הריגה וגרימת מוות ברשלנות, כשהעונש על ביצוע העבירה הראשונה הוא החמור ביותר – מאסר עולם. בהחלט הגיע הזמן, שזה יהיה העונש גם על רצח בעלי-חיים, שאינם שייכים למין האנושי.
 
באופן מצער, קל לשכנע בני אדם להמנע מרצח, בעוד שקשה יותר לגרום להם לקשר בין מאמא עוף לבין טבח המוני. הרי רחוק מן העין הוא גם רחוק מן הלב.
 
עם זאת, מעבר לצמחונות וטבעונות אינו מזור לכל חוליי החברה האנושית. הוא צריך להיות מלווה בהכרה בזכויות של כל יצור חי כשווה בין שווים. ככלות הכל, היו לא מעט נאצים צמחונים, ששרפו גם שרפו בני-אדם במשרפות בדומה לאותם אנשים השורפים כלבים וחתולים.
 
מכאן שהטבעונות היא חלק ממוסריות, ולא יכולה לבוא בנפרד ממנה.
 
אני אישית לא אבעיר עצים למדורה, מכיוון שאינני חושב שיש לשרוף יערות ולזהם את האויר – כדי לזכור את בר-כוכבא. אני מעדיף ללמוד על בר-כוכבא ועלילות הגבורה של המרד נגד הרומאים שעמד בראשו – במקום להשמיד את מעט הירוק שעוד נותר ולגרום לעוד כמה אנשים לסבול מנזקי זיהום האויר. האויר בישראל מזוהם מספיק גם בלי המדורות הארורות. יש בהן צורך בערך כפי שיש צורך במנהג רצח תרנגולים ככפרות. כולי תקווה ששני המנהגים הפרימיטיביים והמפגרים הללו יעברו מהעולם בדרך לחברה טובה ומוסרית יותר.
 
ואימרו אמן!
 
 
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
מה לעשות?
 
קראו את הכתבה מאתמול בוואלה והצטרפו למתנדבי עמותת אהב"ה המסיירים בין מדורות ל"ג בעומר:
http://news.walla.co.il/?w=/0/905816
 
קראו את כתבתה של תמרה טראובמן על הנושא שהתפרסמה היום בהארץ:
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=715958&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0
 
הגיבו לשרשור בנושא בפורום כלבים בתפוז:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=708&msgid=77887330
 
קראו על הטבח המתועש של בע"ח במשקים המתועשים:
http://www.anonymous.org.il

2 Responses to “הם שורפים גם חתולים וכלבים – רשומה לרגל ערב ל”ג בעומר”

  1. ofekm1 הגיב:

    תודה רוני!
    אני שמח על שאת איכפתית ומביעה חמלה כלפי יצורים חיים באשר הם. זה בעצם התחלת הפיתרון של הסוגיות שהועלו ברשומה, כי כשרובנו נפנים שלכל יצור חי יש זכויות, אז ממילא אותם אלה שרוצחים ומתעללים ביצורים חיים יהפכו למיעוט מבוטל.

  2. Miss Roni הגיב:

    מזעזע
    לאנשים פשוט אין לב.

כתיבת תגובה


This is a blog At.CorKy.Net