העולם לא שוכח את טבח טיאנאנמן

טבח הסטודנטים בכיכר טיאנאנמן בבייג`ינג אירע לפני 17 שנים, כשהמפלגה הקומוניסטית הסינית דיכאה באכזריות הפגנות סטודנטים בעד הדמוקרטיה ונגד שלטון המפלגה הקומוניסטית הרודני והטוטליטרי.
 
דינה גורדון כתבה על כך בעיתון "אפוק טיימס":
"ב-4 ביוני 1989, התקבצו אלפי סטודנטים בכיכר טיאננמן בבייג`ין להפגנה שקטה בתביעה לרפורמות דמוקרטיות. ראשי המפלגה הקומוניסטית החליטו להשתמש בכוח צבאי ושלחו טנקים וגדודי צבא לדיכוי ההפגנה ופיזורה.

"מספר ההרוגים נשאר לא ידוע, ההערכות נעות בין 8000 ל-10,000 בני אדם.

"בשנים האחרונות נשמעים בסין יותר ויותר קולות הקוראים לבחון מחדש את ה-4 ביוני. בשנת 2000, קבוצת אימהות ששכלו את יקיריהן פתחו במערכה שנקראת "אימהות טיאננמן". בשנת 2004, ד"ר ג`יאנג יאן-יונג שחשף את האמת על הסארס בסין, פנה במכתב פתוח לשלטונות וביקש לבחון מחדש את הטבח.

"המשטר הקומוניסטי מתעלם מהבקשות, וכל שנה בהתקרב תאריך הארבעה ביוני עדיין רבים נלקחים למעצר או מוחזקים במעצר בית מחשש להפגנות נוספות."

מאז ועד היום סין עושה את המיטב בהעלמת המידע על הטבח והכחשתו. בסין הטוטליטרית אסור להזכיר את הטבח, ומכונת התעמולה הקומוניסטית שוטפת את מוחותיהם של האזרחים במסרים שקריים, לפיהם הטבח לא התקיים מעולם. סינים המעזים לדבר על הטבח בגלוי, נכלאים ואף נשלחים למחנות.

עם זאת, ידוע בוודאות על עצם ביצועו של הטבח המתועב מהשידורים החיים של רשת CNN, ששידרה ככל שיכלה, עד שהמפלגה הקומוניסטית הסינית דאגה לקטוע את שידוריה.

התמונה המפורסמת ביותר מכיכר טיאנאנמן היא תמונתו של הסטודנט שעצר בגופו לעין המצלמות שיירת טנקים, שהובאו לצורך פיזור ההפגנה (זאת התמונה המובאת בראש עמוד). לפי הדיווחים, לאחר שנציגי התקשורת הזרה סולקו מן הכיכר, הטנקים רמסו את המפגינים תחתיהם.

***************************

העולם לא שכח את הטבח, והוא צויין בעצרות מחאה במדינות רבות.

כפי שדיווחתי כאן, ב"מעבר לאופק", גם בארץ נערכה עצרת מחאה נגד טבח טיאנאמן ומחנות ההשמדה בסין ביום ראשון, ה-6 ביוני, מול שגרירות סין ברח` בן-יהודה בת"א. תחנת הטלוויזיה NTDTV, המסקרת חדשות מאסיה בדגש על זכויות אדם, הביאה את סיקור ההפגנה בכתב ובוידאו. לצפייה בדיווחה של איזבלה שיונג, כתבת NTDTV, ממשמרת המחאה בת"א, לחצו כאן.

בהונג קונג נערכה עצרת מחאה גדולה הרבה יותר בהשתתפות כ- 44,000 איש, כפי שמדווח NTDTV. בהונג קונג, המושבה הבריטית שהוחזרה לסין רק ב- 1997, קיים חופש ביטוי מוגבל, המצומצם בהדרגה ע"י השלטון הקומוניסטי הטוטליטרי בבייג`ינג. לפיכך ניתן לקיים בה פעולות מחאה נגד השלטון, האסורות בשאר חלקי סין, עקב החוק הסיני השולל את חופש הביטוי וההפגנה, כיאה לשלטון טוטליטרי מדכא ודורסני. לחצו כאן לצפייה בכתבת הוידאו של NTDTV על הפגנת ההמונים.

אם כן, העולם לא שותק כנגד פשעי הדיכוי והרצח ההמוני של המפלגה הקומוניסטית הסינית, וגוברת המחאה הכלל עולמית לפעולה בינלאומית של ממשלות העולם נגד סין במישור הדיפלומטי. יותר ויותר אנשים מרחבי העולם מבינים, שעמידה מנגד בעוד הממשל הסיני רומס זכויות אדם וטובח את אזרחיו במחנות השמדה באופן מתועש – היא בגדר פשע של ממש.

מעבר לאופק ימשיך לעדכן על הנעשה בסין וידווח על פעולות המחאה בישראל וברחבי העולם נגד רצח העם המזעזע.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – –

אם טרם קראתם את הסקירה של מעבר לאופק על מחנות ההשמדה בסין, מוטב שתעשו זאת כעת באמצעות לחיצה כאן.

חתמו על העצומה הישראלית נגד מחנות העבודה וההשמדה בסין: http://www.epochtimes.co.il/news/content/view/589

למידע נוסף על טבח טיאנאנמן מויקיפדיה, לחצו כאן.

כתיבת תגובה


This is a blog At.CorKy.Net